GDDKiA rozpoczyna poszukiwania wykonawcy drogi ekspresowej S17 między Łopiennikiem a Krasnymstawem. Dokumentacja przetargowa już został wysłana do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. To nie ostatni przetarg na ekspresowa siedemnastkę w tym roku.
Mowa o odcinku liczącym ponad 9 km. Trasa ma być poprowadzona nowym śladem. Zacznie się przed Łopiennikiem, ominie centrum miasta od południowo-zachodniej strony, następnie zbliży się do drogi krajowej nr 17 i pobiegnie wzdłuż tej trasy. Planowany odcinek zakończy się w Zakręciu, przed zaplanowanym węzłem Krasnystaw Północ u zbiegu z ul. Polewaną.
Zadaniem poszukiwanego wykonawcy będzie zaprojektowanie a następnie wybudowanie dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, a także ośmiu obiektów inżynierskich, w tym mostu nad Łopa, czterech wiaduktów i trzech przejść dla średnich i dużych zwierząt.
W przetargu na budowę tego odcinka GDDKiA uwzględni założenia wyroku TSUE z października 2024 r., który ogranicza dostęp do rynku zamówień publicznych firmom z tzw. państw trzecich. To nie ostatni przetarg dotyczący drogi ekspresowej S17. Jeszcze przed końcem roku GDDKiA planuje ogłosić postępowanie przetargowe dotyczące brakującej części obwodnicy Zamościa, tj. Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. To będzie domknięcie trasy nr 17 w kierunku wschodniej granicy.
W sumie droga ekspresowa między węzłem Piaski Wschód koło Lublina a granicą z Ukrainą w Hrebennem to dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. Na sześć zostały już podpisane umowy z wykonawcami. Na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne ruszyły już pierwsze prace. W tym roku powinien być wydany ZRID dla odcinak Zamość Południe – Tomaszów Lubelski. Na pozwolenie budowlane czekają też odcinki Piaski Wschód – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec.
W ramach budowy S17 powstanie także ok. 2-kilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego. To droga, która będzie prowadziła do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej.
Obecnie kierowcy korzystają już ze 180 km drogi S17 między Warszawą (od węzła Warszawa Wschód) a Lublinem oraz z blisko 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód S17 ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S12, prowadzącą do przejścia granicznego w Dorohusku. Docelowo S17 będzie miała długość ok. 320 km (wraz z wspólnym przebiegiem S12).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.